De maatschappelijke sector staat onder druk: met minder middelen moet méér worden bereikt. Uitdagingen als armoede, gezondheid, participatie en duurzaamheid vragen om samenwerking, maar in de praktijk stranden plannen vaak door versnippering en gebrek aan overzicht. Het team achter Novaday ontwikkelde een projectmanagementtool die structuur geeft én samenwerking stimuleert.

De vraag

Hoe introduceer je een nieuw merk dat laat zien dat samenwerking meer is dan een mooi woord?

Onze aanpak

We begonnen bij de kern: Novaday moest niet de zoveelste zijn die de problemen in het domein blootlegt, maar een merk dat perspectief biedt. Zo zijn we ook op de naam Novaday gekomen. Novaday betekent een nieuwe dag. De positieve boodschap werd: “Samen zetten we de uitdagingen van vandaag om in de oplossingen van morgen.” Daarop bouwden we een frisse en verbindende visuele identiteit. Geen zwaar, institutioneel ontwerp, maar een open en toegankelijke stijl die uitnodigt om mee te doen. Naast de huisstijl ontwikkelden we een serie animaties die helder en begrijpelijk laten zien wat Novaday doet.

Het resultaat

Novaday positioneert zich nu als verbindende speler die laat zien dat maatschappelijke vraagstukken niet door één partij worden opgelost, maar door samen te werken. Het merk straalt daadkracht en toegankelijkheid uit en het platform groeit uit tot een beweging waar steeds meer organisaties zich bij aansluiten. Zo helpt Novaday het sociaal domein stap voor stap vooruit.

Bel of mail Remco, hij denkt graag met je mee!