Energie Service Friesland (ESF) is al vijftig jaar een vertrouwd gezicht in Friesland. Wat ooit begon als gaswacht, groeide uit tot een toonaangevende serviceverlener op het gebied van energie. Van onderhoud en service tot duurzame oplossingen – eenmalig of in abonnementsvorm – ESF is er voor iedereen.


De vraag
Hoe blijf je als energieservicebedrijf relevant en herkenbaar wanneer producten, diensten en consumentenwensen steeds veranderen?
Onze aanpak
Samen met ESF werkten we aan de herpositionering van het merk: van ‘Klimaatmakers’ naar de belofte ‘24/7 comfort’. De focus verschoof van apparaten verkopen en installeren naar onderhoud en ontzorgen, passend bij de behoefte van consumenten aan zekerheid en gemak.
Die koers vertaalden we naar een aangescherpte visuele identiteit. Met een tone of voice die minder productgericht en meer servicegericht is en met beeldgebruik waarin mensen centraal staan in plaats van apparaten. Vanuit dit fundament vernieuwden we de website en zorgen we dat deze continu actueel blijft, zodat klanten altijd eenvoudig vinden wat ze zoeken.

Het resultaat
Met de herpositionering heeft ESF een duidelijke en onderscheidende plek gekregen ten opzichte van andere installateurs. De stijl vormt de basis voor al hun communicatie uitingen. Een jaar na de lancering groeide het bezoekersaantal op de website met bijna de helft, namen de sessies met meer dan een derde toe en steeg de conversie met ruim 38 procent. Als vaste communicatiepartner zorgen we er samen voor dat het verhaal van ESF niet alleen verteld wórdt, maar ook echt leeft onder klanten, partners en medewerkers. Zo kan ESF zich focussen op waar ze goed in zijn: consumenten comfort en zekerheid bieden.

Meer weten over dit project?
Bel of mail Remco, hij denkt graag met je mee!

Remco Voorn
Bel: 06 52 30 62 06
Mail: remco@bomondo.nl