Fokker is een bekend Nederlands merk met een sterke positie in de internationale luchtvaartsector. Het merk roept bij velen al meer dan een eeuw sterke associaties op, maar het beeldmerk en de online omgeving sloten niet langer goed aan bij de huidige propositie en klantbeloftes. Tijd voor een vernieuwing die recht doet aan het verleden én de toekomst.

De vraag

Hoe vernieuw je een iconisch merk zonder de herkenbare uitstraling te verliezen?

Onze aanpak

Samen met Fokker doorliepen we een adviestraject om stap voor stap de juiste designkeuzes te maken. Zo ontstond een gemoderniseerd beeldmerk dat herkenbaar bleef, maar beter aansloot bij de huidige positionering en expertises. 

Voor de website ontwikkelden we een volledig nieuwe online omgeving waarin storytelling centraal stond. We zorgden voor concept, design, ontwikkeling, beeldtaal en teksten.

Het resultaat

Het vernieuwde logo en de meertalige website sluiten naadloos aan bij de huidige propositie van Fokker. Met een professionele uitstraling, onderscheidend design en heldere storytelling positioneert Fokker Techniek zich nu nog sterker als betrouwbare partner in een internationale markt met veel concurrentie. 

Bel of mail Remco, hij denkt graag met je mee!