De visie van Hollands Kroon is helder: met een open houding midden in de samenleving staan. Maar hoe breng je die belofte tot leven binnen de organisatie, zodat medewerkers zich er niet alleen in herkennen, maar er ook daadwerkelijk naar handelen?

De vraag

Hoe zorgen we dat een abstracte organisatievisie gaat leven in de dagelijkse praktijk en eigenaarschap stimuleert bij medewerkers?

Onze aanpak

We begonnen bij de kern: het verhaal achter de visie. In gesprekken met medewerkers en teams verkenden we wat open voor groei voor hen betekent. Die inzichten vormden de basis voor een merkverhaal dat ruimte biedt aan ontwikkeling, vanuit zowel persoonlijk perspectief als organisatiebrede ambities. We vertaalden dit naar een herkenbaar communicatieconcept, dat zichtbaar werd in onder meer een corporate film, visuele middelen en formats voor interne communicatie. De stijl is uitnodigend en goed toepasbaar in de praktijk zodat medewerkers zich kunnen herkennen in de boodschap én ermee aan de slag kunnen.

Het resultaat

Open voor groei is uitgegroeid tot een verbindend verhaal binnen de organisatie. Het concept versterkt het gevoel van richting en eigenaarschap bij medewerkers, en vormt een herkenbare kapstok voor communicatie en gedrag. Zo groeit de gemeente van binnenuit toe naar een open, veerkrachtige organisatie die klaar is voor de toekomst.

Bel of mail Remco, hij denkt graag met je mee!